tisdag, augusti 19, 2014

7/8 - Sundet

Åkte ut på ett förmiddagspass på sundet, mest för att fånga lite torsk. Rykten hade gjort gällande att fisket varit riktigt bra det senaste men hygglig storlek. Kom ut från Barsebäck och letade mig söderut i rännan. Hittade sill men ingen torsk. Snurrade runt lite och sökte mig sedan upp mot pinnhättan. Strax söder om pinnhättan växte ett finare stim frm på lodet. Snabbt stopp, släpp och fast fisk. Ingen stor torsk men ett stim är ett stim. Vände runt ett par gånger och fick ihop ett gäng torskar till frysen. Största var väl runt tre kg. plötsligt slutade fisken hugga och jag sökte mig sakt norrut mot Ven. Efter ett bra tags körande dök ett stim upp. Samma visa, hugg fisk men nu gick det inte att hitta stimmet.
Snurrade runt bland ett par turbåtar men det verkade allmänt lite seg med felkrokade fiskar. Torsken var helt enkelt inte på hugget. Jag tröttnade på felkrokad fisk och åkte hemåt och regnet inne över land.

Inga kommentarer: