söndag, mars 15, 2015

Glesa uppdateringar . . . .

Det har varit glest med uppdateringar det senaste. För at sammanfatta en klen fiskehöst och en ännu klenare start på 2015 kan man bar konstatera att sämre lär det inte bli!
Under senare delen av 2014 lev ett par mer eller mindre seriösa turer, mest mindre seriösa Det började med att jag fick mitt HDS-5x testat. Funkar bra, ger tydliga ekon men av någon anledning har jag inte lyckats få till temp visningen trots att det ska vara tempgivare på givare. Passade även på att köpa ett nytt (eller begagnat) batteri till lodet. Hittade efter tips vettiga begagnade batterier på Rerturbilen i Malmö.
Har även blivit en eller två korta turer till kanalen i Malmö men utan någon vettig utdelning. Ett försök på havsöringen och ett gäddmete. Ganska mediokert alltså.
Nu hoppas vi på en bättre vår men lugnare vindar och stabilare väder.
Jo just det, vi gjorde Rügen i början av Nov. Hade nästan glömt den resan. Uslare fiske har jag aldrig haft. Hade förmodligen fiskat bättre i pildammarna i Malmö! 100% fiasko skulle jag vilja säga. Det kom upp några fina fiskar i andra båtar men vår båt hade igen karma alls.

Kommande projekt är att få till splash guards riktigt bra på båten och även få till ett gäng vettiga riggningar för gummi.

Inga kommentarer: