tisdag, mars 12, 2013

27/2 - Borrefiske

Som vanligt en sen uppdatering men här kommer den i alla fall Med kort varsel blev det en tur till kanalen i Malmö. Bestämde mig sent på eftermiddagen och tänkte dra in själv. Väl inne i Malmö drog jag ett SMS till "BigDaddy" Daniel. Tänkte att ha han inte somnat ännu, kl var ca 18:30, så kanske han nappar. Först var han tveksam men efter att ha övertalat sig själv lovade han att komma in. I princip perfekta förhållande med lite vind, strax över nollan men möjligen lite lågt vatten. Började kasta av det enda isfria stllet. INgen huggsexa direkt men innan Danile kommit hade jag fått två borrar. Vi gnodde på, jag med Catalina tackel och svävande jigg och han med en drop-shot historia. Kan väl säga att den svävande jiggen funkar grymt bra på tröga borrar. Huggen idag var otroligt försiktiga och kändes mer som dött gräs än fisk. Fick ett antal till innan Daniel krokat första. Provade lite olika ställen efter kanalen men hittade varkens några ansamlingar fisk eller någon storlek. Började fundera på hemfärd men bestämde att prova en annan sträcka. Fick där ganska direkt en lite bättre fisk. lyckades efter lite akrobatik landa den och väga till ca 750g. Hel OK.

'Några kast senare upprepar sig storyn. Dock är denna fisken lite större så jag försöker ta den med håven. Dock räcker jag inte riktigt och fisken balanserar på håvgarnet två ggr innan den släpper och glider iväg. En fin borre, större än den första men antagligen inte över kilot. Efter detta fiskade vi på ett tag till innan kylan, dimman och längtan efter värme blev för stor. Till nästa gång har jag lovat Daniel att skicka inbjudan till kanalfiske minst en timme innan jag ska börja fiska :)

Inga kommentarer: