måndag, december 29, 2008

Ringsön 29/12


Kyla, kyla och kyla men lite vind och dålig utdelning i ån gjorde att att jag och Anders bestämde oss för Ringsjön, mitt i vintern! Spegelblank sjö och isfritt. Såg bra ut innan vi började i all fall. Tacklade upp med vars ett spö med flötestrollad mört efter paravan, vars ett spö med bottensläpad mört och med bara 0,5 knop körde vi även vertikaljig parallellt. Seg början men efter en timme nöp jag i alla fall första lilla gösen på vertikal. Tog över ca 11 meters djup. Provade vidare grundare men utan fler landningar. Snabb flytt till ett område som gett bra utdelning under sommaren och innan alla grejer var i vattnet dök mitt flöte. Hoppades på bättre gös men det var bara en gädda på ca 2,5kg. Körde vidare i området och med jämna mellanrum trillade det in fisk. Ett par hyggliga borrar, ett par gösar till både på vertikal och naturligt bete samt en liten gädda till. Enda matvettiga gösen tog på flötestrollad mört fiskad på ca 6m över 10m djup. Summerat på oss två blev det två borrar, två gäddor och sex gösar. Över förväntan mitt i vintern

Mulet, nästan vindstilla och två grader i vattnet